Találd meg az utad a vendégekhez

Turizmus Lounge

Turizmus Lounge

Utolsó kommentek:

Turizmus Lounge 2021.03.09. 09:20:19

@Walter_Dornberger: Kedves Walter! Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy milyen feltételekkel foglal szállást. Az előleg fizetése a vendég biztonságát is szolgálja, nem csak a szállásadóét.
Külföldön sokkal többször fordul elő, hogy az előleget nem igénylő szállodák tisztasága és szolgáltatásainak minősége megkérdőjelezhető. Pont ezért nem kérnek előleget, mert nincs más előnyük a többi szállásszolgáltatóval szemben. Persze tisztelet a kivételnek. Itthon szerencsére ez nem jellemző.
A tisztaság témájában egyetértünk teljes mértékben. Én is azt vallom, hogy egy nem megfelelően kitakarított szoba-szálláshely nem hozhat fel semmit mentségéül, nincs olyan kifogás amely a szálláshely indokául szolgálna, ennek alapnak kell lennie, ahogy Ön is említette és ha a vendégnek nem megfelelő akkor azonnal vissza kell fizetni az előleget.
Az utazás egy bizalmi alapon működő szolgáltatás. Az utazó bízik, hogy a foglalt szálláshely tükrözi majd a valóságot, bízik benne, hogy a szabadidejét - ami óriási kincs - a lehető legjobb helyen tölti el. A szállásadó pedig abban bízik, hogy a vendég megérkezik és a sok munka, amelyet azért végzett, hogy a vendégek felejthetetlen élményekben részesüljenek, elégedetten távozó esetlegesen visszatérő vendégeket eredményez.
Egészséges szinten mindenki kockáztat, az utazó a befizetett előleget, a szabadidejét, a szállásadó pedig az előre befektetett pénzt és energiát (reklám, fejlesztések stb.) de ez így van rendjén.
Jó egészséget kívánok Önnek!
Tanczer Tünde

Bejegyzés: Előleget kérni vagy nem kérni? - ez itt a kérdés

Walter_Dornberger · www.jagger.hu 2021.03.09. 04:06:03

Olyan helyre, ahol előleget kérnek nem utazom. Ez az elvem működött eddig mindenhol. Fizetni csak a távozáskor. Kis keresgélés, és mindíg találtam megfelelő szállást, ahol elég volt a foglaláshoz egy telefon vagy egy email. Chilétől a Maldív szigetekig, Európában és Oroszországban, mindenhol. Ha előre fizet az ember, akkor egy kétes tisztaságú szobát sokkal problémásabb visszautasítani, tapasztalatom, hogy a szállodások ezzel vissza is élnek. (hiszen úgyse megy el , mert fizetett) Szeretném ha megértenék a kedves szállodások, egy utazni vágyó ember, általában nem véletlenül mondja le az utazást, és ilyenkor - ha már kérte a szálloda az előleget - alapnak kellene lennie, hogy mint nem teljesített szolgáltatás ellenértékét az előleget gondolkodás nélkül visszaadják a foglalónak. Ennek bele kell férni az üzleti kockázatba. Persze , szereti mindenki előre kapni a pénzt, de hát azért meg is kellene dolgozni!
Ami a foglalás kockázatát illeti a hotel részéről, szerintem nincs haszon és üzlet kockázat nélkül.

Bejegyzés: Előleget kérni vagy nem kérni? - ez itt a kérdés
süti beállítások módosítása