@Walter_Dornberger: Kedves Walter! Mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy milyen feltételekkel foglal szállást. Az előleg fizetése a vendég biztonságát is szolgálja, nem csak a szállásadóét.
Külföldön sokkal többször fordul elő, hogy az előleget nem igénylő szállodák tisztasága és szolgáltatásainak minősége megkérdőjelezhető. Pont ezért nem kérnek előleget, mert nincs más előnyük a többi szállásszolgáltatóval szemben. Persze tisztelet a kivételnek. Itthon szerencsére ez nem jellemző.
A tisztaság témájában egyetértünk teljes mértékben. Én is azt vallom, hogy egy nem megfelelően kitakarított szoba-szálláshely nem hozhat fel semmit mentségéül, nincs olyan kifogás amely a szálláshely indokául szolgálna, ennek alapnak kell lennie, ahogy Ön is említette és ha a vendégnek nem megfelelő akkor azonnal vissza kell fizetni az előleget.
Az utazás egy bizalmi alapon működő szolgáltatás. Az utazó bízik, hogy a foglalt szálláshely tükrözi majd a valóságot, bízik benne, hogy a szabadidejét - ami óriási kincs - a lehető legjobb helyen tölti el. A szállásadó pedig abban bízik, hogy a vendég megérkezik és a sok munka, amelyet azért végzett, hogy a vendégek felejthetetlen élményekben részesüljenek, elégedetten távozó esetlegesen visszatérő vendégeket eredményez.
Egészséges szinten mindenki kockáztat, az utazó a befizetett előleget, a szabadidejét, a szállásadó pedig az előre befektetett pénzt és energiát (reklám, fejlesztések stb.) de ez így van rendjén.
Jó egészséget kívánok Önnek!
Tanczer Tünde
Olyan helyre, ahol előleget kérnek nem utazom. Ez az elvem működött eddig mindenhol. Fizetni csak a távozáskor. Kis keresgélés, és mindíg találtam megfelelő szállást, ahol elég volt a foglaláshoz egy telefon vagy egy email. Chilétől a Maldív szigetekig, Európában és Oroszországban, mindenhol. Ha előre fizet az ember, akkor egy kétes tisztaságú szobát sokkal problémásabb visszautasítani, tapasztalatom, hogy a szállodások ezzel vissza is élnek. (hiszen úgyse megy el , mert fizetett) Szeretném ha megértenék a kedves szállodások, egy utazni vágyó ember, általában nem véletlenül mondja le az utazást, és ilyenkor - ha már kérte a szálloda az előleget - alapnak kellene lennie, hogy mint nem teljesített szolgáltatás ellenértékét az előleget gondolkodás nélkül visszaadják a foglalónak. Ennek bele kell férni az üzleti kockázatba. Persze , szereti mindenki előre kapni a pénzt, de hát azért meg is kellene dolgozni!
Ami a foglalás kockázatát illeti a hotel részéről, szerintem nincs haszon és üzlet kockázat nélkül.
Találd meg az utad a vendégekhez
Turizmus Lounge
Turizmus Lounge
Utolsó kommentek:
Turizmus Lounge 2021.03.09. 09:20:19
Külföldön sokkal többször fordul elő, hogy az előleget nem igénylő szállodák tisztasága és szolgáltatásainak minősége megkérdőjelezhető. Pont ezért nem kérnek előleget, mert nincs más előnyük a többi szállásszolgáltatóval szemben. Persze tisztelet a kivételnek. Itthon szerencsére ez nem jellemző.
A tisztaság témájában egyetértünk teljes mértékben. Én is azt vallom, hogy egy nem megfelelően kitakarított szoba-szálláshely nem hozhat fel semmit mentségéül, nincs olyan kifogás amely a szálláshely indokául szolgálna, ennek alapnak kell lennie, ahogy Ön is említette és ha a vendégnek nem megfelelő akkor azonnal vissza kell fizetni az előleget.
Az utazás egy bizalmi alapon működő szolgáltatás. Az utazó bízik, hogy a foglalt szálláshely tükrözi majd a valóságot, bízik benne, hogy a szabadidejét - ami óriási kincs - a lehető legjobb helyen tölti el. A szállásadó pedig abban bízik, hogy a vendég megérkezik és a sok munka, amelyet azért végzett, hogy a vendégek felejthetetlen élményekben részesüljenek, elégedetten távozó esetlegesen visszatérő vendégeket eredményez.
Egészséges szinten mindenki kockáztat, az utazó a befizetett előleget, a szabadidejét, a szállásadó pedig az előre befektetett pénzt és energiát (reklám, fejlesztések stb.) de ez így van rendjén.
Jó egészséget kívánok Önnek!
Tanczer Tünde
Bejegyzés: Előleget kérni vagy nem kérni? - ez itt a kérdés
Walter_Dornberger · www.jagger.hu 2021.03.09. 04:06:03
Ami a foglalás kockázatát illeti a hotel részéről, szerintem nincs haszon és üzlet kockázat nélkül.
Bejegyzés: Előleget kérni vagy nem kérni? - ez itt a kérdés