Az elmúlt évekhez képest, soha nem tapasztalt érdeklődést láthatunk a belföldi szállások iránt. Lassan fél éve tartanak a korlátozások. Ingerszegény környezetben, szinte online telnek a mindennapok. Az emberek mindennél jobban vágynak az utazásra, az élményekre. A választott úti cél során a lehető legtöbb látnivalót szeretnék megnézni és mindent szeretnének megtapasztalni.
Sok esetben az utazók tanácstalanok a helyszín és a szállás kiválasztásánál és gondos kutató munka után döntenek. A megváltozott vendég igények miatt, a szimpla szállásajánlatokat kínálók hátrányt élveznek, a csomagajánlatokat kínáló szállásadókkal szemben. A vendégek nyitottabbak az élményekkel tűzdelt ajánlatokra, de még az élmények lehetőségének feltüntetése is nagyobb hatással van rájuk, mint egy szimpla szállásajánlat.
Több okai is van:
Biztonságérzetet ad:
Ez akkor a legfontosabb, ha új, még nem tapasztalt helyet szemelt ki a leendő vendég. Az ajánlat elemeiből, egy körvonalat kap a hely adottságairól és a szállásadó a helyhez való elkötelezettségéről is, amely bizalmat ébreszthet az érdeklődőkben.
Levesszük a terhet a vendég válláról:
Ha feltüntetjük a honlapunkon és a közösségi médiában a lehetőségeket, akkor nem a vendégnek kell komplett piackutatást végeznie a helyről, éttermekről, kikapcsolódási lehetőségekről, megtalál minden információt egy helyen.
Élményeket kínálunk - garantálunk ( nem csak alvási lehetőséget.)
Amely, valljuk be őszintén, már első olvasásra is jobban hangzik.
A februárban befejeződött, utazási felmérést kitöltők 2. legfontosabb szolgáltatásnak jelölték meg az élménycsomagokat, az előlegmentes garantált foglalás után. Megelőzve ezzel az érintésmentes reggelit, a konyhával felszerelt szállást és a napi takarítást is! Ez az adat is tükrözi, hogy milyen nagy mértékben igénylik az utazni vágyók az élményeket.
Hogyan reagáljunk a megváltozott vendégigényekre?
Minden szálláshelynek más adottságai vannak. Ezen adottságokhoz mérten a teljesség igénye nélkül, lépcsőkbe szedtem a lehetőségeket.
1. LÉPCSŐ
A szálláshely a szállásdíján felül, a helyben elérhető szolgáltatók, szolgáltatásaik és elérhetőségeik feltüntetése a saját honlapon és/vagy közösségi felületen.
Bár a vendégházak szuperül felszerelt konyhával vannak ellátva, de fél év bezártság után, ezen a nyáron nem biztos, hogy a nyaralás alatt a vendégek szívesen odaállnak minden nap a tűzhely elé, meleg ételét varázsolni a családnak. Lehetőséget kell adni, hogy eldönthessék önellátók maradnak vagy valamelyik helyi étterem félpanziós ellátását választanák. Ezen információk feltüntetése online és a szálláshelyre bekészítve, bizalmat kölcsönöz a vendég részéről.
2.LÉPCSŐ
Csomagajánlatok biztosítása félpanzióval. A már jól megszokott szállás-önellátással ajánlatok mellett, félpanziós csomagok foglalásának lehetősége saját oldalon és a szállásközvetítők oldalán egyaránt. Ezzel szélesebb vendégkört érhető el és a szolgáltatások köre is bővül a szálláshelyen.
3.LÉPCSŐ
A félpanziós ajánlatok mellett, komplett csomagok kínálása. Minél több aktuális információt nyújt a szállásadó, annál nagyobb bizalommal fordulnak felé az érdeklődők.
Az étkezési lehetőség mellett a helyi és a környékbeli szolgáltatók ajánlása élménycsomagba fűzve vagy a szolgáltatókkal előre leegyeztetett kedvezményes kupon formájában. Pl. 10% kedvezmény egy kirándulásból. Ez is egy jó példája a helyi összefogásnak a szolgáltatók között. Az aktív turistáknak túra útvonalak és túra programok, a családosoknak gyermek programok, a kulturális élményekre vágyóknak pedig a múzeumok és a kulturális örökségeink beépítése egy ajánlatba vagy bővebb tájékoztató küldése.
4. LÉPCSŐ
Mindazonáltal, hogy a 2. és a 3. szint is óriási előrelépés a szimpla szállásértékesítéshez viszonyítva, azonban a turizmus Szent Grálja az összefogás helyi és desztinációs szinten. Amikor nem a szálláshelyet hirdetjük, nem magunkat harangozzuk be, hanem a helységet ahol vagyunk, a helységet, ahol rajtunk kívül még nagyon sok élmény várhat az utazókra. Ami, ha őszintén belegondolunk, egy sokkal járhatóbb út, hiszen sokkal több esély van arra, hogy magáról a városról vagy faluról már hallott az érdeklődő, mint arra, hogy a szálláshelyünkről. Itt nem egy Salirisre és nem is egy Hunguest hotelre gondolok, hanem vendégházakra, panziókra.
A szálláshelyek és szolgáltatók, felzárkózva a településük neve mögé, közös együttműködéssel, magasabb és színvonalasabb élménycsomagok összeállítására képesek. A közös munka gyümölcse, hogy a turisztikai piacon erősödik a helység pozíciója és a szálláshelyek értéke is.
Közös hangon, azonos kommunikációval, egy hullámhosszon.
A turisztikai kutatás és a jelenlegi helyzet is azt tükrözi, hogy az élményszolgáltatásé a jövő, amely helyi összefogással a kisebb szálláshelyek számára is könnyen elérhető szolgáltatássá válhat.