Találd meg az utad a vendégekhez

Turizmus Lounge

Turizmus Lounge

Vendég szemmel

Avagy mit lát a leendő vendég ha szálláshelyedre keres?

2022. január 20. - Turizmus Lounge

Sok esetben látok hiperszuper szálláshelyeket és sajnos az online tükörképük nem ezt adja vissza. Rossz minőségő fotók, kevés és felületes információ, köszönetnyilvánításokkal roskadásig töltött vendégkönyv de kevés vagy szinte nulla online vélemény.

A mai világban elkerülhetetlen az ütős online jelenlét.

Mint minden évben, hamarosan elindulnak az érdeklődések a kiemelt ünnepekre a szálláshelyek iránt. Az egyszerűbb út a szállásközvetítő oldalak ahol minden egy helyen van és ott érdeklődnek, vagy először a tripadvisoron illetve a google-n böngésznek és úgy akadnak rá a kiszemelt szálláshelyre. Akár, hogy is érkeznek, a szállásadónak minden oldalon fel kell készülnie.

Minden út a szálláshelyekre vezet, azonban nem mindegy, hogy mekkora a visszafordulási arány. Ebben az időszakban van idő helyre tenni a felületeket, az árakat beállítani (ha még nincs meg), a megváltozott adatokat feltüntetni, friss képeket és videókat feltenni.

Összeállítottam egy listát a teljesség igénye nélkül, amely egy vonalvezető, hogy csinosba öltöztesd szálláshelyed megjelenését. 

  1. Saját honlap
  • Adatok, bemutatkozás
  • Szobák felszereltsége
  • Ajánlatok, foglaltság
  • Fotók, videók
  • Információ a környező látnivalókról, kikapcsolódási lehetőségekről

Itt megjegyezném, hogy nem csak a személyes találkozásnál van az az első benyomás mindent eldönthet sztori. Nyisd meg a honlapod és mit üzen neked első blikkre? Van-e kedved tovább keresni árakat, ajánlatokat, képeket?

  1. Google Cégem
  • adatok (nyitvatartás)
  • leírás, bemutatkozás
  • képek, videók
  • csomagok, ajánlatok
  • bejegyzések
  • be van-e kapcsolva az üzenet szolgáltatás
  • vélemények megvannak-e válaszolva

Sok esetben tapasztalom, hogy a szállásadók nem adnak kellő figyelmet a Google cégemnek, pedig egyszerű, jól kezelhető felület és ha közvetlenül a szálláshelyre keresnek az érdeklődők, - bár a baloldalon egyből a szállásközvetítők jönnek fel- jobb oldalon egész feltűnő, kis csinos profilt mutat a cégről asztali gépen. Telefonon pedig egy picit lejjebb görgetve a profil és az ajánlatok is megjelennek. Hetente két releváns poszttal csodákat tehetsz hosszútávon.

Érdemes vele komolyabban foglalkozni. Az üzenetküldő funkció bekapcsolása után, közvetlenül kapcsolatba léphetnek veled az érdeklődők írásban is, amelyről értesítést fogsz kapni. 

  1. Szállásközvetítő portálok
  • Adatok, felszereltség
  • Szabad szobák
  • Kiemelt ünnepek árazása (pl. márc 15. 4 napos hosszúhétvége)
  • Fotók frissítése
  • Csomagok, ha van rá lehetőség pl. szállásvadász

A szállásközvetítő portálokkal az a helyzet, hogy egyik szemünk sír (jutalék fizetéskor), a másik nevet (vendég érkezéskor).

Azonban kikerülhetetlenek hiszen kis szállásadóként egy jól beállított oldallal, szuper árakkal és szép képekkel akár azonnali vendégekre is lehet számítani, amelyet önerőből igencsak sok időbe telne kivitelezni, hacsak nem vagy ünnepelt celeb, vagy óriási marketing guru.

  1. Közösségi média - Facebook
  • Fejlécben az üzenet vagy a hívás lehetősége
  • Adatok, bemutatkozás
  • Szobák felszereltsége
  • Csomagok, ajánlatok, események
  • Fotók, videók, sztorik
  • Információ a környező látnivalókról, kikapcsolódási lehetőségekről

Állandó jelenlét! Lehet az heti háromszor, de minden héten...

Ugye azt pedig már meg sem kell említenem, hogy céges profil legyen a szálláshely mert ellenkező esetben, ha a Mr. Zucki észleli, azonnal törli a profilod.

  1. Közösségi média - Instagram
  • A bio kitöltése
  • Fotók, videók, sztorik
  • hashtagek legalább 11, maximum 20 db, hogy legyen értelme. A posztodhoz, illetve a szálláshelyedhez kapcsolódó hashtageket gyűjtsd csokorba a poszt alatt.

Itt is betudod állítani a céges profilt és lehetőséged van összekötni a facebookos oldaladdal, így csak egy helyen kell megosztanod és mindkét felületen megjelenik.

Ha picit jobban beletudod ásni magad, illetve érzel rá affinitást, szánj rá egy vagy 2 napot és állítsd össze, hogy miről szeretnél kommunikálni a következő hónapban. Hány videós, hány képes és hány szöveges posztot tervezel. Készítsd el őket előre és ütemezd be. Így nem kell minden hetet azzal kezdened, hogy mit posztolj adhoc.

6. Tripadvisor

  • Adatok, bemutatkozás
  • Külső és belső fotók, az utcafrontról is, fotó aláírások
  • Kulcsszavak és címkék beállítása
  • vélemények napra kész megválaszolása

A tripadvisor a legkorrektebb utazási portál. Egyre nagyobb szerepe van hazánkban is a vendéglátóegységek és a szálláshelyek megítélésében.

Csak regisztrált felhasználók írhatnak véleményt, amelynek minimum terjedelme 100 karakter. Tehát nincs olyan lehetőség, mint a Google-nél, hogy odadob egy kétcsillagos véleményt valaki és nem indokolja. Ha az üzemeltetőnek fenntartásai vannak az értékeléssel, a platform törölheti, ha véleményező értékelése nem jogos. Utolsó szó jogán - ami a legjobban tetszik - a tripadvisoron az üzemeltető válaszol és az értékelőnek már nincs lehetősége visszareagálni. Ennek köszönhetően nem lehetséges egy végeláthatatlan vita, amelyből lehetetlen kiszállni.

Te hogy állsz a Tripadvisoron?

A teljesség igénye nélkül szedtem össze csokorba azokat az alapvető felületeket, amelyek által - ha gondosan kezeled - versenyelőnyhöz is juttathatnak. Persze időigényes munka, de megér minden fáradságot, hisz' meglesz a várva várt eredménye.

Jó munkát!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://turizmuslounge.blog.hu/api/trackback/id/tr7916819626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása